چگونه پرینتر را شبکه کنیم


تاریخ امروز :

این سوالی است که ما قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ بدهیم. اتصال دستگاه کپی و پرینتر به شبکه اقدامی است که می تواند در شرکت ها و سازمان ها بسیار مفید و عملی باشد. در واقع کاربران با این کار می توانند از یک دستگاه کپی بر روی سیستم های متعدد استفاده کنند. در کافینت ها، مراکز فنی و شرکت هایی که چندین سیستم کامپیوتری دارند، لازم است چند پرینتر داشته باشید. اما در عین حال می توانید با شبکه کردن پرینتر این مسئله را حل کنید.

درست مانند کامپیوتری که توانایی شبکه سازی را دارد، با اتصال پرینتر به شبکه، سیستم ها توانایی استفاده از یک پرینتر را به طور هم زمان دارند. این فرایند خیلی پیچیده نیست و شما می توانید آن را به راحتی انجام دهید. اما اگر در طول این فرایند مشکلی داشته باشید، می توانید از متخصصان تعمیر کپی در مرکز ما کمک دریافت کنید. در ادامه این مراحل را توضیح خواهیم داد.


چگونه دستگاه کپی و پرینتر را شبکه کنیم؟

مراحل اتصال پرینتر به شبکه

برای پاسخ به سوال چگونه دستگاه کپی و پرینتر را شبکه کنیم؟ باید مراحل زیر را دنبال کنید. باید توجه داشت که مراحل ذکر شده برای ویندوز 7 و نسخه های بعدی قابل اجرا است. برای Windows XP و Vista، باید به بخش Printer & Faxes در کنترل پنل بروید، روی دستگاه کپی کلیک راست کنید. روی Printer properties کلیک کنید و سپس Share this printer را انتخاب کنید. مراحل اتصال دستگاه کپی به شبکه در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ عبارت اند از:

مرحله اول: در اولین مرحله برای اتصال پرینتر به شبکه باید این دستگاه را بررسی کنید. شما باید بدانید که دستگاه کپی شما قادر خواهد بود به شبکه متصل شود یا خیر؟ یا اینکه می تواند به طور مستقیم به شبکه خانگی یا اداری متصل شود ؟ سپس باید آن را از طریق یک کامپیوتر به شبکه متصل کنید.

مرحله دوم: در مرحله دوم اتصال پرینتر به شبکه لازم است که شبکه و الزامات آن بررسی شود. دستگاه هایی که توانایی اتصال مستقیم به شبکه را دارند معمولاً به راحتی به ویندوز و مک متصل می شوند و به شبکه متصل می شوند. با این حال، یک دستگاه کپی که از طریق یک کامپیوتر به یک شبکه متصل می شود، نیاز به تنظیمات ویژه ای دارد.

مرحله سوم: سومین مرحله برای اتصال پرینتر به شبکه، اتصال مستقیم دستگاه است. اگر دستگاه شما در موقعیتی نیست که این کار را انجام دهد. آن را با یک کابل شبکه به شبکه متصل کنید. شما برای این کار به راحتی می توانید آن را به یک سوئیچ, روتر یا مودم در شبکه متصل و از آن استفاده کنید. اما دستگاه هایی که اتصال اینترنت دارند باید به SSID مودم یا نقطه دسترسی متصل باشند. اگر پرینتر شما این صفحه نمایش ندارد, شما باید آن را از طریق سی دی درایور به فای متصل کنید.

مرحله چهارم: برای اتصال دستگاه کپی به شبکه می توانید این دستگاه را در شبکه به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است دستگاه را با استفاده از کابل USB به یک کامپیوتر متصل کنید. در نسخه های ۸ و ۱۰ ویندوز می توان دستگاه را بدون نیاز به درایور سی دی به راحتی پیکربندی کرد. اما در سیستم های قدیمی تر، شما نیاز به یک سی دی دانلود شده یا فایل درایور دارید که بتوانید پرینتر را به درستی نصب و در شبکه به اشتراک بگذارید.

مرحله پنجم: در مرحله 5 باید مطمئن شوید که تنظیمات HomeGroup در ویندوز به درستی انجام می شود. برای این کار به صفحه کنترل پنل بروید و روی Network and Sharing Center ، کلیک کنید. سپس روی HomeGroup کلیک کنید. سپس گزینه Create a homegroup را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تنظیمات Printers & Devices روی Shared   باشد .


مراحل اتصال پرینتر به شبکه

\در این قسمت رمز عبوری به شما داده می شود که باید آن را داشته باشید. سپس به کنترل پنل ویندوز بروید تا دستگاه کپی را به شبکه متصل کنید، تا کامپیوتر یا لپ تاپ دیگری در همان شبکه بتواند به پرینتر متصل شود. اکنون به Network and Sharing Center بروید و با کلیک بر روی HomeGroup و سپس با کلیک بر روی دکمه Join Now  به راحتی می توانید دستگاه کپی مورد نظر را در شبکه به اشتراک بگذارید.



خدمات دی سی سرویس

دی سی سرویس


Call Now Buttonسفارش تعمیرات 🥇 #####